The Walking nerd

Alla inlägg under mars 2013

Av Christoffer Westerholm - 30 mars 2013 11:52

En skön action rulle, men onödigt med 3D. Med 3D blir en sådan action som GI Joe rörig och huvudvärks skapande.
Dwayne "The Rock" Johnson är alltid cool, awesome och värd att se. Bruce Willis gör en lite camo roll som funkar bra.
Saknar dock det gammla teamet från första filmen och tempot som Stephen Summers har i sina filmer saknades helt.
Gillade ni första så kommer ni att gilla den andra.

Mitt betyg 6,5/10

Enjoy!!!

Av Christoffer Westerholm - 28 mars 2013 18:15

                       RIDDICK 2013

 


Fan!!! Äntligen kommer det en 3:e film om Richard B. Riddick, Vin Diesel is Back!!!

Den första filmen Pitch Black som kom 2000 var redigt awesome, gillade Chronicles of Riddick också, men

Pitch Black var mer skräck inriktad =D.

Av Teaser trailern att dömma så verkar den vara mer åt Pitch Black hållet, sweet like hell!!!


Av Christoffer Westerholm - 27 mars 2013 17:58

 


Slender The Arrival är äntligen här!!!!


Har precis testat lite av det skrämmande spelet och det är über läskigt, betalade 41kr, fick demot och det fulla spelet på realese dagen.

Att springa runt med en ficklampa med tanken av när ska slender man komma å ta mig är nervkittlande.

Det nya spelet the arrival så lovar de en story plus många andra otrevliga skrämsel tortyrer.

Här kommer en försmak


VIll man ha ett läskigt "jag skiter i brallan" spel så är Slender The Arrival ett måste!!

Klicka här för att komma till deras sida för att köpa spelet och stötta independent spel bolag.


Mitt betyg än så länge är 10/10


Enjoy!!!

Av Christoffer Westerholm - 26 mars 2013 18:15

 


Tja på er alla Nerds där ute!!!

 

Jag har ändrat lite namn och utseende på bloggen,

detta pga av att jag har skaffat mig en kollega som ska öppna en gemensam sida där vi har varsitt corner.

Och jag ville matcha våran sida i min egna så har designat en ny logga =D och bytt namn till The Walking Nerds.

Men som ni ser har jag satt Toffes Blogg under, så ni som är mig trogna vet att det fortfarande är min sida =D

 

Hoppas ni tycker som jag att sidan har blivit snyggare och coolare!

 

Det var ett tag sedan jag gjorde ett nytt inlägg, detta pga att snart blir jag Pappa för 2:a gången och då saknas det tid. 

Ska försöka att minst blogga 3 gånger per vecka

 

Ni får gärna ställa frågor eller fråga om tips, glöm ej bara att lämna typ en mail adress så jag kan svara er personligen.

 

Har det gött där ute and may the nerd force be with you all!!!

Av Christoffer Westerholm - 20 mars 2013 14:00

 


John Carter, Äventyret som blev underskattat!

Som många andra, hade jag ingen aning vad detta var för film. Men jag chansade och gick på den i 3D.

Jag blev enormt överraskad, det är en helt fantastisk film med äventyr som kittlar barnasinnet.


John Carter (Taylor Kitsch) en gammal civil war vet, letar efter guld och hittar en nyckel till Barsoom (mars).

Där upptäcker han ett annat inbördeskrig som han snabbt blir involverat i när han lär känna mars prinsessan Dejah Thoris (Lynn Collins)

John upptäcker också att han kan hoppa högt, slå hårdare (nästan lite superman, men bara lite) eftersom Mars gravitation skiljer sig från våran (jarsoom, jorden).

Den har allt från Sci-fi till Fantasy, ett måste people!!!


Det gick bra för denna film utomlands men i USA gick den i botten. Jag tror att den hade för dåligt PR, för filmen är kanon, baserad efter Edgar Burroughs serietidning från 1917.

Jag skulle gärna vilja se en fortsättning på denna magiska saga, soooo please make one more!!!

Mer info om denna mäktiga saga här.


Mitt betyg 9/10

 

Enjoy!!!

Av Christoffer Westerholm - 19 mars 2013 08:58

Argo är en nervkittlande drama regisserad av Ben Affleck.
Jag är inget Ben Affleck fan direkt, men denna film är bra, riktigt bra. Och Bens skådespeleri är även det väldigt bra.
Filmen utspelar sig under irankrisen 79-80' talet. Efter revolutionen mot Shanen tar de över iran medans shanen flyr till amerika som tar imot han. Detta gör att amrikanerna inte blir populära hos iranierna. Efter de stormat USA:s ambassad flyr 6 arbetare där ifrån till Kanadas ambassadör. Ben Affleck spelar en agent Tony Mendez vars uppgift och professionalitet är att få ut människor ur situationer som kräver mycket.
För att lyckas med detta uppdrag, kommer det upp många ideer. Men allt lutar åt ett film manus Argo, ett sci-fi äventyr i mellanöst miljö.

Många bra skådisar dyker upp som bl.a Alan Arkin, John Goodman och Bryan Cranston.


En bra film baserad på verkliga händelser, som jag rekommendera starkt.


Mer info här.


Mitt Betyg 9/10

Enjoy!!!

Av Christoffer Westerholm - 12 mars 2013 12:25

Alex Cross rätt hyfsad thriller/action med bl.a Tyler Perry, Edward Burns och Matthew Fox.
Morgan Freeman har axlat rollen som Alex Cross i de tidigare filmerna "..och han älskade dem alla" och "i spindelns nät"
Denna film utspelar sig innan han bosätter sig i Washington DC och blir FBI profiler. Han är polis i Detroit, och efter ett grymt mord är han den skyldige i hasorna, men han kanske borde låtit bli....mohahaha!!

Mer info här.


Helt okej
Mitt Betyg 5/10

Enjoy!!!

Av Christoffer Westerholm - 11 mars 2013 16:24

Dokumentären Palme som skildrar Olof Palmes liv är ett måste!!!! Även om man inte är Socialdemokrat så bör man se den. De reformer som han och hans medarbetare gjorde formade sverige till ett bra land för alla, t.ex 4 veckors semester =D. Han själv var född i ett borgasläkte, rika människor. Men Olofs medmänsklighet gjorde honom till Socialdemokrat.
Väl värt att spendera 1h och 30min på en lärorik dokumentär om Sveriges bästa Stadsminister.


Enjoy!!!

Ovido - Quiz & Flashcards