The Walking nerd

Alla inlägg under april 2014

Av Christoffer Westerholm - 19 april 2014 09:20

 

Awesome uppföljare till första filmen!!!

 

Spider-Mans största strid har alltid pågått inom honom själv: kampen mellan den vardaglige Peter Parker och det tunga ansvar som vilar på Spider-Mans axlar. Men nu ställs Peter Parker inför en mycket större konflikt: Electro, en fiende med betydligt större krafter än han själv.Och när hans gamle vän Harry Osborn återvänder inser Peter att alla hans fiender har en sak gemensamt: OsCorp. Kan Spider-Man skydda New York-borna från den ondska som hotar staden? 

 

Som första filmen levererar denna högklassig action och sekvenser tagna från serietidningen själv. 

Laddad med humor, allvarliga scener och ett utmärkt skådespeleri.

Jamie Foxx som Max Dillon en töntig, spider-man älskande elektisk ingenjör på Oscorp, som hamnar i en olycka och gör han till Electro, en snubbe som kan styra och kontrollera och består av el.

Han gör rollen galant och electro är en awesome superskurk.

Jag tycker även att Dane DeHaan som Harry Osborn/Green Goblin gör ett fantastisk roll, en skådespelare som har växt i mina ögon sedan Chronicle.

Som Spider-Man nörd älskar jag sådant här och rekommendera denna rullen till alla comicbook/superhero freaks där ute. Men om jag ska jämföra denna senaste Marvel filmen med Captain America 2 så tycker jag personligen att Captain America är bättre på många sätt.

Laddar era webshooters, sätt er ner i biostolarna och njut av ett häftigt och coolt Spider äventyr i 3D!!!

OBS!! Jag satt egenom hela filmen, och det brukar ju vara något i slutet av Marvel filmerna, men i denna var det inget specielt, bara en liten scen ifrån nya X-Men rullen.

Mer info klicka här.

 

Mitt betyg 8,5/10

 

Enjoy!!!

 

Av Christoffer Westerholm - 6 april 2014 08:28

 

Bra skådespeleri från Russel Crowe, Jennifer Connelly, Ray Winstone, Anthony Hopkins och Emma Watson!

 

Gud har bestämt sig för att ödelägga världen och förgöra alla varelser på den. Men en rättfärdig man, Noah, får i uppdrag att rädda en utvald skara  som ska befolka jorden på nytt. När syndafloden närmar sig blir tiden knapp att bygga en jättelik ark som ska rymma överlevarna.

 

En helt okej Drama, Fantasy, Äventyrs film, med väldigt bra skådespeleri.

Den var rätt seg och kunde ha kortats ner en aningen.

Jag själv är inte religös men får ändå ut något av filmen, nämligen "budskapet". Det är det som är grunden i religonen, att förstå budskapen i dessa berättelser och ta till sig dem på ett positivt sätt och bli en bättre människa (tycker jag vill jag tillägga.)

 

Bra special effekter, pampig musik på sina ställen, ganska rå och brutal måste jag säga att den va på sina ställen i filmen. Fantastiskt filmad med många coola filmsekvenser.

Emma Watson har verkligen växt som skådespeleska, från Hermione i Harry Potter till en känslomässig Ila i NOAH.

 

 

Mer info om filmen, klicka här.

 

Mitt betyg 7/10

 

Enjoy!!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards